Mire figyelj, ha a Google új eszközére bízod a termékeidet?

Share

Ha valaha hirdettél már Google Shoppingban, akkor pontosan tudod, mennyire nem mindegy, hogyan jelennek meg a termékeid, és az sem, milyen adatok állnak mögöttük. Most viszont jön valami új: a Merchant Center Next. A Google csendben lecseréli a megszokott rendszert egy új, sok szempontból egyszerűsített, más oldalról viszont szigorúbb keretek közé szorított verzióra. A kérdés már csak az, hogy ez előrelépés lesz vagy inkább egy kényelmetlen kompromisszum?

Első ránézésre lehet, hogy örülsz, hiszen az új felület sokkal felhasználóbarátabb, és a beállításokban is kevesebb lehetőségen kell átrágnod magad. De vajon mennyit veszítünk a szabadságból az egyszerűség oltárán? Ez a váltás nemcsak technikai részletekről szól, hanem arról is, hogy mennyi beleszólásod marad a saját hirdetéseid működésébe. A google hirdetés témakörén belül ez most kulcskérdéssé válik.

Automatizálás mindenek felett?

A Merchant Center Next egyik legszembetűnőbb jellemzője, hogy egyre több döntést vesz ki a kezedből. Automatikusan próbálja létrehozni a termékadatokat, sőt akár a weboldalad alapján is képes feltölteni a kínálatodat. 

Elsőre ez akár jól is hangozhat – kevesebb manuális munka, gyorsabb beállítás, kevesebb hibalehetőség. De te vajon elengednéd ennyire a kontrollt?

Sokan tapasztalták már, hogy amikor algoritmusra bízzák a kulcsfontosságú döntéseket, a végeredmény nem mindig találkozik az üzleti céljaikkal. Például lehet, hogy a rendszer kiemel egy terméket, aminek nagyobb a keresettsége, viszont kisebb a profit rátája. Ilyenkor érdemes elgondolkodni azon, hogy az automatizmus valóban a te érdekeidet szolgálja-e, vagy inkább a platform saját hatékonyságát.

Egy másik érdekes kérdés: vajon hány webshoptulajdonos tudja pontosan, hogyan generálja a Google az új feedet? És mennyire képesek ezt utólag testre szabni? A válasz sajnos az, hogy egyre kevesebben. A szabadság csökkenése viszont hosszabb távon komoly árat jelenthet.

Megszűnő funkciók, korlátozott lehetőségek

Ha eddig szeretted kézben tartani a dolgokat, mint például az egyedi címkéket vagy a feed finomhangolását, akkor rossz hírünk van: a Merchant Center Next-ben ezek vagy eltűnnek, vagy csak jelentős kerülőúton lesznek elérhetők. Ez különösen azoknak fájhat, akik prémium termékeket árulnak szűk célcsoportnak – náluk a részletek igenis számítanak.

A feedek testreszabása korábban lehetőséget adott arra, hogy külön kampányokat építs egy-egy szezonális termékkörre vagy vásárlói szegmensre. Most viszont sokkal kevesebb a mozgástér. Gondoltál már arra, hogy egy ilyen váltás valójában visszalépés is lehet?

Egy másik probléma, hogy az új rendszer egyelőre nem képes minden országban ugyanúgy működni. Ha külföldre is értékesítesz, nem biztos, hogy ugyanazokat a beállításokat használhatod, mint eddig. Ez pedig tovább bonyolítja a helyzetet.

Új kihívások, új szereplők

Az egyszerűsített felület vonzó lehet azoknak, akik most kezdenék el az online hirdetést, viszont ez azt is jelenti, hogy a konkurencia gyorsabban meg tud jelenni a piacon. Egy-egy jól beállított kampány most sokkal gyorsabban el tud indulni, de ezzel együtt a verseny is nő. Aki most kezd, annak ez remek hír, de aki már tapasztalt, az inkább a differenciálás lehetőségeinek szűkülését fogja észrevenni.