A mai rohanó és technológia uralta világban nagyon sokat számít, ha optimalizálni tudunk minden költséget. Akár egy új okostelefon vásárlásáról van szó, akár a közelgő költözésről, nem mindegy, hogy milyen kiadás vár ránk.
Nagyon nehéz kalkulálni a költöztetés során felmerülő pénzügyi terhekkel, mert ez olyan kihívást jelent az életünkben, ami több összetevő alapján határozza meg a teljes végösszeget. Ettől függetlenül azért létezik olyan útmutató, ami segíthet ebben.
Az alábbi sorokat olvasva lehet a kezünkben egy olyan “térkép”, ami elvezethet bennünket a pontosabb kalkulációhoz, függetlenül attól, hogy magunk végzünk el néhány feladatot, vagy egy profi csapat segítségét kérjük a teljes folyamatban.
Hogyan befolyásolja a költségeket a cím és a helyszíni adottságok?
A téma súlyosságát tekintve mi is támogatást kaptunk ehhez a Promove csapatától, akiknek az a hitvallása, hogy a költözés nem kell, hogy anyagi csődöt jelentsen. Természetesen az általuk optimálisnak tartott szempontokat hoztuk el a könnyebb tervezéshez.
Elsősorban nézzük azt, hogy milyen távolsággal kell számolni, mert ez időben vagy óradíjban és üzemanyagköltségben is jelentkezni fog. Találkozhatunk olyan céggel is, amelyik kilométer-alapú elszámolással dolgozik, de a legjellemzőbb mégis az óradíj.
Emellett pedig nagy figyelmet érdemes szentelni a helyszíni adottságoknak is, hiszen a forgalmi dugók mellett a parkolás is gondot okozhat. Nem mindegy, hogy milyen körülmények között kell rakodni, ahogy az sem, hogy mennyire lehet közel megállni a bejárathoz.
Nehezítő körülmény, ha akadályozott a rakodás
A parkolási macerán túllépve még ott van az a kérdés is, hogy a nagyobb tárgyakat hogyan lehet ki- és bevinni a lakásba. Ez mindkét cím esetén érdekes szempont, hiszen a szűk folyosók nem könnyítik meg a folyamatokat.
Lényeges emellett az is, hogy van-e lift, ami sok esetben hatalmas könnyebbséget jelenthet, de a nagy méretű berendezések és bútorok esetén ez sem minden esetben ad optimális megoldást. Így a lépcsőház paraméterei is meghatározhatják a költségek mértékét.
Végül arra is érdemes gondolni, hogy mindehhez fizikai erőre is szükség van, ami viszont nem jelenti azt, hogy minden feladatot két embernek kell ellátnia. Sok olyan eset fordulhat elő, amikor több rakodóra is szükség lehet, mint például egy zongora szállítása.
A holmik mennyisége és az extra szolgáltatások
A kiadásokat befolyásolhatja az is, hogy hány darab doboz és zsák van, amit fel kell rakodni a teherautóra. Ennek egyfelől az időtartam miatt van fontossága, ami az óradíjas modellben kritikus tényező, másrészt azért is lényeges, mert meghatározza a fordulók számát, vagy a szükséges autó méretét is.
Az extra szolgáltatások igénybevétele pedig tovább növelheti a végösszeget, mint például a bútorok szerelése vagy védőfóliával való ellátása, és még a dobozolásban való közreműködés is.
A teljes költségvetés ennek fényében rengeteg apró dolgon múlhat, amire érdemes minden esetben alaposan felkészülni, és előre gondolkodva cselekedni.