A tévé és a közösségi média

2015. 04. 13. - 9:54

A személyes találkozásokat, összejöveteleket felváltják a közösségi médián folytatott valós idejű beszélgetések, és a résztvevők ott cserélik ki véleményeiket kedvelt tévéműsoraikról. Társasági esemény lett a közös tévénézés, ami már kilépett a nappali vagy hálószoba falai közül. A Nielsen hatvan országban, köztük Magyarországon végezte el a „Globális Digitális Helyzetkép” című felmérését. Ebből kiderült, hogy az emberek többsége, 53 százaléka bizonyos tévéműsorokat azért néz meg, hogy utána tudjon róla csetelni a neten. Továbbá 49 százalék szívesebben megnéz videó programokat akkor, ha azok valamilyen módon kapcsolódnak a közösségi médiához.

„A második, harmadik és néha a negyedik képernyő a nézési élményeket jelentősen fokozza” – mutat rá Megan Clarken, a Nielsen nézettségmérést vezető globális alelnöke. „A több képernyő egyrészt megnöveli a nézők választási lehetőségeit, másrészt pedig tartalomszolgáltatóknak, valamint hirdetőknek további alkalmakat nyújt arra, hogy elérjenek nézőket, és kapcsolatba kerüljenek velük. A jól tervezett „élmények” nemcsak növelik a tartalmak nézésének örömét, hanem maximalizálják azt az időt, amikor a nézők találkoznak a hirdetésekben szereplő márkákkal.

A tanulmány azt is megállapítja, hogy amíg a tévéképernyőn sokféle videó tartalom között lehet választani, addig a különböző eszközök gyors terjedése és a közösségi médiakapcsolatok miatt a műsorszolgáltatók helyett az emberi tényezők játszanak mind fontosabb szerepet.